2ヶ月ほど前にVer.1.1がリリースされましたね。
今更感が漂っていますが、自分のメモようにリンクを貼っておきます。
GEAR
http://gear.jeremiepasserin.com/index.html
前回からの更新情報
v 1.1.0
NEW COMMANDS
- Make Rigid Island (Deform/Envelope)
- Apply Spine Point At Op (Rigging/Solvers)
- Add Cluster Center (Modeling)
- Copy Wireframe Color (Rigging/Tools)
BUG FIXES
- Head reference switch wasn’t working properly (fixed by Eric T)
- Arm template was broken
- Copy Envelope with Gator now works with groups
- Apply Spine Kine Op was limited to 20 objects
- Create Mapping Template now works with multiple selection
RIG FIXES
This release require a guide update ! Character > Update Guide
Some animation are not compatible with previous version.
leg_3jnt_01 was not scalable
leg_2jnt_01 twist issue when knee is inverse (dog front leg issue)
control_0 Added rotorder preference
spine_ik_01 and neck_ik_01 rotorder changed to “XZY”
chain_01 Added optional set neutral pose
tail_01 Plot tail wasn’t working
meta_01 wasn’t build properly when guide scaled
ホームページも一新されているんですけど、StudioNESTから個人に開発が移ったんですかね?
GEARもさわり程度にいじってみましたがイイ感じですよね。
今度の映像制作で使おうと思っていますが、使い倒すにはまだまだこれから。
GEARに使われることなく、使い倒さなければ。
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